Utsjoen hautausmaa

Hautakiven päällä istuva enkelipatsas.

Utsjoentie 615, 99980 Utsjoki

Esteettömyys

Hautausmaalla on parkkipaikka Utsjoentien vierellä ja pienempi parkkipaikka ylempänä aivan hautausmaan portin vierellä.

Hautausmaan vierellä on pieni puucee.

Utsjoen hautausmaa on perustettu 1930-luvulla ja sitä on myöhemmin laajennettu. Hautausmaalla on pieni ruumishuone. Hautausmaan valokytkin on ruumishuoneen seinässä ja siitä voi säätää itselleen tarvitsemansa valaistusajan.

Kesäaikana vettä on saatavissa ruumishuoneen seinustalla olevasta saavista. Pumppu suljetaan talven ajaksi. Jätepiste on ruumishuoneen vierellä ja siellä on erikseen jäteastiat sekajätteille, maatuville jätteille, lasille, metallille ja pahville.

Muualle haudattujen muistokivi on hautausmaan yläparkkipaikalta katsottuna pohjoisessa olevan portin vierellä. Muistolehto on hautausmaan uudella puolella lähellä hautausmaa-alueen pohjoisinta porttia.

Seurakunnalla on saattokärryt, joita käytetään ruumisarkun kuljettamiseen.

Hautausmaasta vastaa suntio Juha Reinola.

Ulriikan kulttuuri- ja hiljentymispolku

Kesällä 2019 valmistui Ulriikan kulttuuri- ja hiljentymispolku. Tämä polku kulkee Utsjoen kirkolta vanhan hautausmaan sivuitse nykyiselle hautausmaalle ja tätä varten valmistettiin hautausmaan pohjoisin portti. Tätä polkua voi käyttää hautajaisissa hautaussaaton kulkemiseen.

Esteetön kulku Esteetön kulku
wc wc